Na kaj morate biti pozorni pri digitalni transformaciji poslovnih procesov

Vsako uspešno podjetje se zaveda, da je zadovoljstvo končnih kupcev ključ do uspeha. Zadovoljna stranka je zvesta stranka. Če je ponudnik storitve zanesljiv, učinkovit in odziven, ga bodo končni kupci priporočili tudi svojim znancem in tako se lahko posel razvija ter raste.

Ena izmed večjih zmot ponudnikov poprodajnih procesov pa je ta, da predvidevajo, da so končni kupci srečni in zadovoljni z izvajanem procesov na način, kot se je to počelo pred 5, 10 ali več leti. Z razvojem digitalne tehnologije smo pridobili nešteto novih možnosti za izboljšanje poslovnih procesov. 

Izpostavljamo največje pasti, ki jih ponudniki storitev včasih spregledajo ali pa jim ne pripisujejo velikega pomena.

Zamujate priložnosti, ker odlašate z digitalizacijo

Digitalna transformacija olajša in pospeši rast in uspešnost poslovanja. Na kakšen način? Ker imajo uporabniki na terenu dostop do vseh informacij v povezavi s končnim kupcem in podjetjem (potencialna zgodovina opravil pri stranki, zaloge, komunikacija z zaledno pisarno, dokumentacija …), so posegi hitreje in uspešnejše zaključeni. To vodi ne samo v večjo učinkovitost podjetja temveč tudi  v večje zadovoljstvo strank, ki so, konec koncev, najboljša reklama. Živimo v svetu, kjer zadovoljstvo kupcev pomeni največjo dodano vrednost. Storitve in podjetja so dnevno ocenjena in boljše kot je podjetje ocenjeno, več končnih kupcev se obrne nanj. Manj kot je podjetje poznano in slabše kot je ocenjeno, manj končnih kupcev bo izbralo njihove storitve. To lahko vodi ne le v stagnacijo, temveč tudi v nazadovanje. Ta misel pa vodi v naslednjo točko …

Živite v preteklosti in s tem zavirate inovacijo

Če »živite v preteklosti« in zadovoljstvu strank ne dajete pravega pomena, ponudite konkurenčnim podjetjem priložnost, da vas »prehitijo«. Če niste inovativni in če ne vlagate v inovacije ter izboljšave, vas bo konkurenca slej kot prej prehitela. Na dolgi rok to ne prinese nič dobrega.

Izgovori kot so, da je digitalizacija predraga in je preveč obsežen projekt, za katerega trenutno nimate časa, so prazni. Pravzaprav s tem, ko poslovnih procesov ne digitalizirate, izgubljate. Izgubljate dragoceni čas, denar in počasi tudi ugled. Pričakovanja končnih kupcev so se dvignila. Proces mora biti naravnan tako, da je enostaven in čim manj obremenjujoč za končnega kupca.

Naročilo storitve mora potekati hitro in enostavno (kontaktni obrazec preko spletne strani ali aplikacije, prijava s telefonskim klicem …).

Storitev mora biti ob prijavi že vpisana v plan dela in izvedena v najkrajšem možnem času (nihče ne bo na servisni poseg čakal več kot nekaj dni, zato je fleksibilnost procesov ključnega pomena).

Neplanirane zamude in neučinkovitost so postali nesprejemljivi, storitev pa mora biti korektno in natančno opravljena, saj je prostora za napake vedno manj.

Digitalizacija vsega naenkrat brez prave strategije

Od interneta stvari (IoT = Internet of Things) do umetne inteligence; digitalne rešitve ponujajo priložnosti za izboljšave, ki prinašajo optimizacijo, večjo agilnosti in takojšnje odzive. Je pa nespametno, če procese digitaliziramo »vse povprek« in brez prave strategije.

Pred začetkom uvajanja sprememb v procese, morajo le-ti biti popisani in jasno definirani, določene pa morajo biti tudi želje. Popoln vpogled v trenutno stanje je ključnega pomena, saj se lahko tako razvijejo najbolj optimalne rešitve. Npr. če želimo delati na zadovoljstvu končnih kupcev, je dobro razmišljati o rešitvi, ki omogoča vpogled v stanje opravil tudi končnim kupcem, če želimo vpeljati prediktivno vzdrževanje, moramo iskati rešitev, ki deluje na osnovi IoT … Predvsem pa moramo v začetnih fazah izbire biti pozorni na to, če je potencialna rešitev kompatibilna z že obstoječimi sistemi (ERP, CRM).

Pozablja se na uporabnike

Ena izmed največjih zmot pri digitalizaciji servisnih procesov je to, da se velikokrat pozabi na uporabnike. Oni so tisti, ki predstavljajo podjetje pri končnih kupcih in imajo z njimi največ kontakta. Vpogled v podatke v realnem času in komunikacija z zaledno pisarno sta ključna za pozitivno uporabniško izkušnjo in da je delo dobro opravljeno. Obojestranska komunikacija prinaša prednost; uporabniki so tisti, ki predstavljajo podjetje pri strankah, zato je prav, da imajo prave informacije na dosegu rok, hkrati pa preko njih zaledna pisarna dobi več podatkov o strankah in njihovih pričakovanjih.

Digitalna transformacija je potrebna, da se lahko zagotovi takojšnja odzivnost in pridobijo podatki v realnem času. Podjetja, ki ne bodo dosegala teh pričakovanj, bodo v bližnji prihodnosti zamenjana s tistimi, ki bodo s svojim poslovnim modelom dosegala pričakovanja strank. Podjetja, ki niso pripravljena »preklopiti« na digitalno, so na poti nazadovanja.

Danes je čas, da začnete delati na digitalni transformaciji svojih poslovnih procesov. Jutri bo morda že prepozno. Možnosti je neskončno in pred začetkom je potrebno dodobra spoznati trenutno stanje in definirati pomanjkljivosti. Tako boste lahko izbrali najboljšo rešitev zase, ki vam bo omogočila ne le konkurenčnost, temveč prinesla tudi prednost pred ostalimi. Če imate popoln pregled nad procesi, boste lahko skupaj s ponudnikom vzpostavili rešitev, ki vas bo ponesla med zvezde.

i-Rose ima dolgoletne izkušnje s področja digitalizacije in digitalne transformacije poslovanja. Rešitve, ki jih razvijamo, so fleksibilne in se prilagodijo različnim poslovnim procesom. Uporabnikom nudijo maksimalno podporo in jih tako razbremenijo, skrajšajo čas izvajanja in posledično zmanjšajo možnosti napak ter prinesejo prihranke.

Kontaktirajte nas, veseli vas bomo.​